Brugte biler

Hvorfor har Gaba Leasing ikke brugte biler på lager?

Svaret er simpelt: Det er vigtigt at være agil og sikre kundens oprigtige bilønske.

Øvrige kollegaer i branchen benytter ofte udlandet som indkøbskanal, stiller biler på lager og håber så på, at have ramt rigtig mht. farve, udstyr, kilometerantal osv. Den bil der købes i måned 1, er som regel billigere i måned 3, da priserne i fx Tyskland er meget dynamiske og justeres konstant. Derfor kan man risikere, at den bil man i Danmark har udset sig, som leasingobjekt, allerede er for dyrt indkøbt, og at man altså starter på et for højt niveau.

Gaba Leasing er ikke en bilforretning i traditionel forstand, men en forretning med bil-rådgivning. Vi er koblingen eller membranen mellem virksomheden og bilbranchen. Hos os er vi mærkeuafhængige og træffer derfor kun beslutninger udfra virksomhedens bedste. Man kunne også benævne det som leasing-mægler.

Filosofien er derfor – Grundig behovsafdækning og efterfølgende afsøgning af markedet for korrekt model, farvekombination, udstyr og kilometerantal.

Hvordan foregår import af brugte biler?

I forbindelse med behovsafdækning skal man som kunde have en ”nice-to-have og need-to-have” ønskeliste. I forbindelse med hjemtagelsen og korrekt afgiftsberigtigelse, bliver registreringsafgiften også fastsat på baggrund af fabriksmonteret udstyr. Der er derfor ikke grund til at betale registreringsafgift af udstyr, som man dybest set ikke har brug for.

I forbindelse med import af biler er fremgangsmåden som følger:

  1. Behovsafdækning for bil og et overblik/overslag over økonomi
  2. Finde bil i forhold til kundeønske og samarbejde herom.
  3. Efter fremsøgning af den ønskede bil, undersøges bilens historik, service, skader, forhandlerens rating. Gaba Leasing handler kun med seriøse, større forhandlere for at imødegå senere komplikationer vedr. bilens ægthed mm.
  4. Hvis punkt 3 accepteres, undersøges bilen om muligt af en uvildig samarbejdspartner (f.eks. DEKRA eller lign) som udarbejder en rapport til brug for beslutningsgrundlag. I den vil der fremkomme dækmønstertykkelse, ridser – evt. laktykkelse (for at afdække evt. skader). Typisk vil der også være billeder af servicebøger og nøgle for at bevise ægtheden af bilens oprindelse.
  5. Såfremt punkt 4 accepteres, indbetales et nærmere aftalt depositum, og bilen transporteres til Danmark med professionel transportør, som også har forsikret bilen korrekt. Der er som regel meget lidt at spare (hvis overhovedet noget) såfremt man selv ønsker at afhente bilen – men det er en mulighed, dog omstændigt.
  6. Ved hjemkomst gennemgås bilen og der sikres overensstemmelse mellem det beskrevne og rapporten.
  7. Bilen køres til told- og registreringssyn hos anerkendt synsforretning, og først herefter kan den korrekte registreringsafgift beregnes.
  8. Leasingkontraktsættet kan nu underskrives digitalt og der kan påmonteres nummerplader.
  9. Husk at nyde den nye bil 🙂
  10. Lidt før kontraktudløb, vil vi kontakte kunden for at afklare det næste forløb med bilen.
    1. Skal den forlænges?
    2. Skal den sælges?
    3. Skal der en anden leasingform tilknyttes?

Ønsker du at vi skal sælge din leasingbil ved kontraktudløb, er det ikke noget problem. Vi samarbejder med de største bilauktioner samt større bilforhandlere, som byder på bilen. Højeste bud bliver præsenteret og afregnet i henhold til indgået aftale.

Hvis man er ked af sin nuværende leasingudbyder, kan vi også komme med et forslag til ny leasingperiode hos os. Man skal blot udfylde denne formular og indsende: