Svaret er simpelt: Det er vigtigt at være agil og sikre kundens oprigtige bilønske.
Øvrige kollegaer i branchen benytter ofte udlandet som indkøbskanal, stiller biler på lager og håber så på, at have ramt rigtig mht. farve, udstyr, kilometerantal osv. Den bil der købes i måned 1, er som regel billigere i måned 3, da priserne i fx Tyskland er meget dynamiske og justeres konstant. Derfor kan man risikere, at den bil man i Danmark har udset sig, som leasingobjekt, allerede er for dyrt indkøbt, og at man altså starter på et for højt niveau.
Gaba Leasing er ikke en bilforretning i traditionel forstand, men en forretning med bil-rådgivning. Vi er koblingen eller membranen mellem virksomheden og bilbranchen. Hos os er vi mærkeuafhængige og træffer derfor kun beslutninger udfra virksomhedens bedste. Man kunne også benævne det som leasing-mægler.
Filosofien er derfor – Grundig behovsafdækning og efterfølgende afsøgning af markedet for korrekt model, farvekombination, udstyr og kilometerantal.
I forbindelse med behovsafdækning skal man som kunde have en ”nice-to-have og need-to-have” ønskeliste. I forbindelse med hjemtagelsen og korrekt afgiftsberigtigelse, bliver registreringsafgiften også fastsat på baggrund af fabriksmonteret udstyr. Der er derfor ikke grund til at betale registreringsafgift af udstyr, som man dybest set ikke har brug for.
I forbindelse med import af biler er fremgangsmåden som følger:
Ønsker du at vi skal sælge din leasingbil ved kontraktudløb, er det ikke noget problem. Vi samarbejder med de største bilauktioner samt større bilforhandlere, som byder på bilen. Højeste bud bliver præsenteret og afregnet i henhold til indgået aftale.
Hvis man er ked af sin nuværende leasingudbyder, kan vi også komme med et forslag til ny leasingperiode hos os. Man skal blot udfylde denne formular og indsende: